28. november 2011

Julemarkedet, som forsvandt.

Igår skulle byen have været fyldt op med alverdens boder med brændte mandler, dekorationer, julenisser, juletræer, julegaver og alverdens gode juleting. Men stormen fik kræmmerne til enten at pakke sammen eller slet ikke at møde op.

ØV, når det ellers kunne have været så hyggeligt. Men vejret er vi ikke herrer over.

Der var milevidt mellem boder, hvor der var noget som helst. Og endnu længere mellem boder, hvor der var noget som helst, der lige passede i min smag.

I dag har vinden lagt sig, solen titter ganske svagt frem ind imellem, og vi kan så glæde os over alle de penge vi sparede. For sådan et par små svaner koster ikke alverden.

Hvad bedrev du igår ?

14 kommentarer:

  1. Øv hvor surt at det store marked ikke rigtig blev til noget. Men vejret var godt nok ikke rigtig med os i går.

    SvarSlet
  2. Øv, men som du skriver vejret bestemmer vi jo ikke..Jeg var barnepige hele dagen...;D

    SvarSlet
  3. Det var synd, at jeres julemarked blev væk i stormen! Her blæste det helt vildt - og orkanen rasede hele aftenen, så vi sad med bævende læber og kiggede ud på træerne, der heldigvis blev stående. Så heldig var naboen ikke - et af hans træer ligger nu og spærrer vores vej :-)

    SvarSlet
  4. Det var også et værre vejr !
    Jeg var på INDENDØRS julemarked :-)

    SvarSlet
  5. Det var rigtig ærgerligt med julemarkedet, men som du skriver, så bestemmer vi jo (heldigvis) ikke over vejret. Men dine to svaner er da rigtig søde :-)

    SvarSlet
  6. Inge: Ja det var da ærgeligt for alle. Både kræmmerne, som havde brugt tid på at forberede det og også de forventningsfulde familier.
    Reje: Godt alternativ. Hjalp Naja dig så med den store juleoppyntning ;)
    Madame: Puh ha ja. Du, som bor så tæt på skoven, må være endnu mere utryg hver gang. Skal han så ikke snart i omdrejninger og få det fjernet ?
    Losarinas mor: Kun enkelte af boderne i vores by havde plads indendøre. Her var der også hyggeligt at gå rundt med et dampende krus glögg i hånden.
    Susanne: Ja, ik´? Så lidt fik vi da med hjem :)

    SvarSlet
  7. Ja, det var da godt nok en skuffelse! :-/ Tog selv til Middelfart, men der var så godt som ingen boder overhovedet. Hvor var det dog synd for de sælgere, der skulle have været med. Vi var der ved 11.30-tiden (skulle lige forbi Frk. Iberis først), og flere boder var ved at pakke sammen. Vejret kunne heller ikke blive dårligere! Vi er ret garvede, eftersom vi er vant til at stå på plantemarkeder i al slags vejr, men vi tog faktisk hjem efter 10 min. Det var umuligt at gå rundt i gaderne pga. blæsten og den tunge og kolde regn :-/

    SvarSlet
  8. Aii hvor træls men tja sår´n er det desværre nogen gange. Jeg skulle engang deltage i en kunstudstilling på Axel Torv i København d. 12 juni MEN det STORMEDE og regnede for vildt den sommerdag (som så liiige samtidig var min fødselsdag !) - spørg lige om jeg fik lov at høre for dén dag længe ?!! :-)

    SvarSlet
  9. Synd for jer at jeres julemarked ikke blev til noget.
    Vi var mere heldig med vores julemarked. Det var inden døre og over 100 besøgende trodsede stormen og mødte op.

    SvarSlet
  10. Det var træl, at vejret satte en stobber for jeres julemarked og kræmmerne måtte pakke sammen uden , at få solgt noget.

    SvarSlet
  11. Jeg gjorde rent, og hyggede for resten af pengene. Svanene er søde... de ser ud til at være hele turen værd, er de nye?

    SvarSlet
  12. Marlene: I skulle have ventet et par timer - så klarede det op. Men det hjalp selvfølgelig ikke på det faktum, at mandskabet havde forladt skuden.
    Bettina: Det tror jeg på :)
    Landbohaven: Godt at høre. Så var der i det mindste 100, som fik chancen for at komme i julestemning.
    Komsåigang: Ja det var synd for alle. Nok mest kræmmerne. Mange af dem har sikkert arbejdet længe på at få tingene klar til dette julemarked. Men så har de da gaver nok at give væk af i julen ;)
    Sussi: Ja spritnye svaner. Jeg ville ellers have haft fugle med fjer i rumpetten, men disse var også nye for mine øjne. Ja sådan lidt julerengøring følger som oftest med, inden stadsen kommer op, så jeg tror, at du nød den sidste del mest :)

    SvarSlet
  13. I søndags var jeg ude og hjælpe til en udstilling på Tørning Mølle i forbindelse med julemessen samme sted. Efterfølgende fik jeg hamstret en del affaldstræ som jeg har store have-planer med, kommer snart et indlæg derom.

    og tak for din kommentar på min blog, og det glæder mig at høre at du også beholder "affaldet2 hjemme i haven ;)

    SvarSlet
  14. Hvor heldig kan man være !! Så er der dømt fuglehuse til hele familien i julegave :)

    SvarSlet

Ordet er dit.