22. november 2011

Danmarks største julemarked.

På søndag kl. 10-16 kan du opleve Danmarks største julemarked i Middelfart.

Byen er klistret til med vidunderlige boder fra den ene ende til den anden - og efterhånden også lidt ud på sidegaderne.

Det koster kun 300,- for en bod på 0-3 meter, 400,- for en bod på 3-6 meter og en plovmand for en på 6-... meter. Det betyder, at alle kan og vil være med. Både erhvervsdrivende og de private kreative sjæle. Så der er nok at kigge på.

Når du igennem det hele, byder Museet på gratis glögg og småkager samt en fin nisseudstilling.

Ellers kan jeg anbefale dig at snuppe en cupcake i Den Søde Butik ved siden af Kvickly.... hvis ellers du kan få plads i det totalt hyggelige lille kagehus, hvor du kan få varmen i de udbredte lammeskind.

Selvom Middelfart jo er landets navle, kan der godt være langt for nogle, så kender du også til gode julemarkeder, så sig endelig frem. Vi skal jo til det.

Billeder lånt fra lokalsprøjten Melfarposten.

10 kommentarer:

  1. Jeg har jo mission tour-de-julemarked og var broen ikke så p... dyr havde jeg sikkert også taget det marked med :-)

    SvarSlet
  2. BH: Tour de julemarked ? !! Wauw. Den kan jeg ikke slå. men så frem med tipsene, hvis du har nogle fremtidige i kikkerten :)

    SvarSlet
  3. Der er desværre for langt til midelfart for mig. Du gør ellers god reklame for det!
    Har du selv en bod?

    SvarSlet
  4. Det lyder hyggeligt, og jeg kom meget gerne, hvis jeg boede lidt nærmere. Jeg var i København i dag, og der handler alt også om julen nu.

    SvarSlet
  5. Måske skulle jeg kigge forbi... Ja, vi skal til det - ha, ha - var jo selv til julemarked for 2-3 uger siden to søndage i træk (Gelskov Gods). Så jeg er startet for lang tid siden ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  6. Skt. Helena: næh, det har jeg ikke engang :S

    Madame: Ja i Kbh begynder man allerede i oktober, såvidt jeg husker. Her på landet er vi først ved at lade så småt op.
    Marlene: DU har måske en bod der ? Plejer du at være i Middelfart til julemarked ?

    SvarSlet
  7. Nej, det har jeg ikke, men måske til næste år .... :-)

    SvarSlet
  8. Det kunne være sjovt at besøge Middelfart med alle de nisser på spil, men jeg må nøjes et par stykker i København...God fornøjelse..;D

    SvarSlet
  9. Godmorgen♥ Middelfart er en skøn by! Lader tippet gå videre til mine forældre som jo bor på Fyn. En dejlig torsdag til dig!

    SvarSlet

Ordet er dit.