24. april 2012

Genbrugsdesign

Da jeg var barn, stod der i sofaen en pude med broderet motiv af brombær. Det var egentlig en smuk pude, men desværre blev den ødelagt, da et familiemedlem kastede op på den i en rødvinsbrandert.

Sådan en pude ville måske i dag virke noget gammeldags trods sit fine motiv.... hvis den da ikke lige havde været igennem hænderne på Kisser først.

Kisser har for nylig udlovet en flot præmie i en Give away, som på forunderligste vis nu ligger her, og har åbnet mine øjne for noget nyt. Kig med, så skal du få et indblik i, hvordan nyt og genbrug kan forenes.

Er der noget. jeg har stor respekt for, så er det, når nogle gør noget ud af detaljerne. Detaljer, som egentlig ikke var nødvendige, men som lige giver tingen en ekstra stjerne.

.... eller to.

Den smukke pude er flyttet ind og befinder sig allerede godt. Jeg glæder mig til at vise den frem. Men Kissers puder stopper ikke her.

I hendes butik møder man også disse puder. Jeg synes, at de er geniale. Prøv at se, hvordan stof bare matcher så perfekt med broderiet.

Og her igen.

For ikke at tale om her. Kig selv ind i butikken og få en unika pude eller følg hendes blog med kreative udfald og hverdagsstunts..... eller måske er du allerede selv på vej ud efter et gammelt broderi, som lige skal genfødes ?

14 kommentarer:

  1. Sådan nogle fine puder havde mine farforældre. Og nogen havde brugt en masse tid på at brodere dem. Men de var jo ikke så fancy, så de røg nok direkte i storskrald, dengang min farmor ikke var mere. En skam, for nu kunne det have været sjovt at få dem tryllet om til nye puder. Men sådan er der jo så meget, man kan nødvendigvis ikke gemme alting ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er rigtigt, for hvem kunne have forudset, at de kunne blive hippe igen.

      Slet
  2. Ja....... Sådan nogle broderede puder havde vi hjemme hos os.. Tror nok det var min farmor som havde været flittig med nålen.....

    Og de.. var da pæne med jævnt kedelige... Og lidt pinlige når man havde venner med hjem..

    Men dem du viser her..... De er sgu da skide smarte !!!

    Hyggelige og alligevel, møg smarte !!!

    Tillykke med din nye pude !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Det er simpelthen en fantastisk sans hun har for at sætte nyt og gammelt sammen. Utrolig lækkert og smagfuldt lavet. :o)

    Mælkebøtter er også meget flotte når de står i et sofahjørne, der var du da lige en lykkens pamjulefis... tillykke med den smukke gevinst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de passer på en eller anden måde bedre i sofahjørnet end i haven :)

      Slet
  4. Hvor er de fine - og sådan en buket mælkebøtter ville jeg gerne hvile hovedet på. Det er dejligt, når gamle ting kan få et nyt liv med et twist.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ser også meget indbydende ud, men det første stykke tid er den kun til pynt :)

      Slet
  5. Gud nogle fantastisk smukke puder - vild med dem. Hvor du heldig og tillykke med præmien :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er fede ik´?! Dem kunne du såmænd også have opfundet med de kreative evner du render rundt med :)

      Slet
  6. Fantastiske puder. Du er et heldigt asen at have vundet en af dem :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  7. Hvor er det dejligt med genbrug af ældre ting og sager. Det kunne da blive en bibeskæftigelse med at fabrikere sådanne.
    De er ualmindeligt smukke.

    Hilsen Helga

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville aldrig blive bibeskæftigelse for mig, for jeg kan dårligt træde en nål. Derfor er sådan en pude også endnu mere skattet hos mig.

      Slet

Ordet er dit.