27. marts 2012

Sneeboer

Lige nu er vognen med nye Sneeboer redskaber på vej hertil.

Den har været undervejs i mange dage.

Turen startede i Oude meer Holland -> så til Paris -> Videre til Kastrup -> Dernæst Kolding -> og om lidt Middelfart.

Redskaberne er mageløse og holder til det hele.

De er billige set i forhold til holdbarheden, og der er mange forskellige, som ikke findes andre steder.

Min favorit er nok håndkultivatoren, som du ser øverst. Den er en ægte "killer", som flår enhver jord op, så ukrudtet lige kan lirkes op bagefter. Men vi er alle forskellige og falder for forskellige hjælpemidler til haven.

Du kan se Frøbutikkens sortiment af Sneeboer her og nedenfor en ultra kort video på 45 sekunder om, hvordan Sneeboer redskaberne laves på gammeldags håndlavet maner.

Men fortæl mig lige inden:

Hvad er dit yndlingsredskab i haven, hvis du kun må vælge ét ?

31 kommentarer:

  1. Jeg er en varm fortaler for Sneeboer og har adskillige redskaber fra det mærke efterhånden. Jeg kan godt lide det enkle og gammeldags - ikke noget fancy pancy i skrapper farver til mig - og samtidig skal redskaberne være gode at bruge, og det er Sneeboers uden tvivl. Og specielt gode, fordi de ikke er så lange (jeg er ikke så høj).

    Jeg har netop købt planteskovlen,som du viser.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Marlene: Ja det er helt samler objekter. Det med højden kan variere. Jeg har lige købt en spade til mig selv, som når helt til brystet ( jeg er 176 )og jeg glæder mig til at prøve den af, for så lang spade har jeg ikke tidligere haft.

      Slet
    2. Ja, jeg tænkte også på, at man kan få bl.a. staudespaden i to højder, men bare det, at redskaberne findes med korte skafter er suverænt.

      For et par uger siden fik jeg sådan en lugeklo med langt skaft af min mor - også fra Sneeboer. Jeg siger dig, den er god. Har du den ikke i sortimentet, kan jeg klart anbefale den. Har sagt det samme til min haveveninde, der også sælger Sneeboer. Jeg har aldrig nogensinde prøvet et så godt lugeredskab. Tager gerne billede af den, hvis du ikke ved, hvad det er for en.

      Kh. Marlene

      Slet
  2. det må være mit ukrudsjern, den er især go' når jeg er i åben krig med mit skvalderkål....
    - ellers ganske nydelige redskaber du fremviser i dette indlæg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tim: Jeg får røde knopper af skvalderkål. For en del år siden gravede jeg et helt staudebed væk p.g.a. dette, så i dag er jeg fri for den.... men kan se, at den ligger på lur inde ved en af naboerne.

      Slet
  3. Det ser lækkert ud, og man kan se, at det er godt kram :-) Mine yndlingsredskaber er løvriven og en ny mælkebøttefjerner. Løvriven er nærmest antik ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Madame: Jeg tror vist aldrig, at jeg har ejet en løvrive, men kan sørme godt forstå, at den må være skattet der, hvor du bor :)

      Slet
  4. Det er fa'me uhyggeligt du...!!!! Her til "morgen" vandrede jeg glad i haven og ledte efter min håndkultivator som en eller anden klaphat (hvem mon!!?) havde forlagt et sted. Ved samme lejlighed tænkte jeg på om den mon snart skulle udskiftes til noget mere delikat, og Sneeboer kom uforvarende ind i min hjerne. Gad vide om det er en form for hjernevask du har udøvet mens bilen kørte forbi Kolding.... hmmmm.. betragt det nu ikke som en ordre...(lige nu ihvertfald!!).
    God fornøjelse når du skal pakke alle lækkerierne ud :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fru Friis. Du var længe om at gennemskue mine evner ;) Fornøjelse er det nu aldrig at pakke disse sager ud. De er jo dyre i fragt helt derfra, så Sneeboer har klistret dem sammen på de mest underlige måder. Det kan godt tage en hel eftermiddag at få det lirket op. Men hvem gider også gå i haven og få solskoldet næse ?

      Slet
    2. Jeg glemte at skrive hvad der er mit yndlingsværktøj: KNÆPUDEN! Men den findes vel ikke i Sneeboer...!?? ;o)

      Slet
    3. Fru Friis. Jeg skal lige høre ad ;)

      Slet
  5. Sikke noget lækkert værktøj - ren fornøjelse at se på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tina. Også det. Men det skal andet bare stå til pynt ;)

      Slet
  6. Uuuhhh det ser spændende ud med sneeboer.

    Mit favorit redskab i haven er uden tvivl cirkelhakken,
    jeg har aldrig fået lært at bruge et "rigtigt" skuffejern og får altid vabler, så det gider jeg ikke at slås med. Med cirkelhakken kan jeg komme helt tæt på diverse planter uden at ødelægge noget.
    Kh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Lone. Åh ja cirkelhakken ligger også helt i toppen her. Og jeg kan heller ikke bruge et skuffejern. Men de, som kan, holder vist meget af at "skuffe" :)

      Slet
  7. Uhhhhh.. jeg lever vist lidt efter princippet om at kun en tåbe frygter ikke haven.. :-) Mit yndlingsredskab er en god stol, hvor jeg kan sidde og nyde livet med en god bog eller min pc / iPad.. OG det kan tydeligt ses.. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge: Disse redskaber nyder jeg virkelig også at bruge, men jeg er desværre ikke så god til at få dem taget frem fra redskabsskuret :)

      Slet
  8. De ser spændende ud det bliver sjovt at læse hvad de flade småskovle skal bruges til.
    Mit yndlingshaveredskab bumbum, jeg vakler for der er flere, men kultivatoren kan flere ting - kradse op i jorden, vippe/vælte ukrudt ad vejen mellem stauder og roser, fordele kompost og ny jord i bedet og man kan læne sig lidt op ad det - super redskab, men det er spaden altså også og greben og- og........

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth: Jeg synes, du vakler en del og ikke kan vælge :) De små skovle er beregnet til udplantning/omplantning af småblomster og blomsterløg.

      Slet
  9. Mit yndlingsgrej i haven er min spade.

    Ser med interesse at man kan få en lille kortskaftet en af slagsen.

    Glædelig onsdag.
    Kirsten

    P.S.: Måske har du lyst tuil at deltage i give away hos mig. Gaven passer til en haveglad haveejer!!

    SvarSlet
  10. fantastic points altogether, you just won a emblem new
    reader. What could you suggest in regards to your submit that you just made some days in the past?
    Any sure?

    Feel free to visit my homepage :: zetaclear reviews

    SvarSlet
  11. Thanks for sharing your thoughts on inclined. Regards

    Feel free to visit my web site ... provillus hair loss treatments

    SvarSlet
  12. Can add to the beauty of the landscape when used correctly.

    Louis, a new delivery tradition has been
    created: the "Mulch Man. Depending on the density of the mulch, one should lay two to six inches of mulch over topsoil in the vegetable garden.

    My web-site: mulching

    SvarSlet
  13. Everyone who is into style depends on a great stylist to look good and
    help with hair issues and problems. This article will
    explain the hair product diversion conspiracy and list ways that you can determine whether or not the
    beloved salon brand you saw in Walgreens last week was truly diverted merchandise or strategically placed by the powers that be.
    A well groomed woman will look to her hair and makeup first and
    a poll of 3,000 females across the UK revealed that about 44% feel attractive if they are having a good hair day, this compares to 16% who felt pleased with their appearance if good teeth gave them that winning smile.


    Here is my blog; hair products

    SvarSlet
  14. This makes the mixing phase a lot easier, just put in your concrete and water, and off you go by the wheelbarrow load.
    If a hairline crack in concrete has turned into
    a large crack, it will need to be cleaned out before the patching and repairing process.
    Flawless Flooring's polished concrete floor product boasts durability and decorative seamless surfaces made mainly from epoxy and polyurethane materials.

    SvarSlet
  15. If you experience some emotional or physical problems in your life it can soon be seen in the condition of your hair, using natural and organic products aids in the recovery of your hair.
    My hair doesn't always look good when I'm going to attend openings and red carpet events.
    When one thinks of fungus, they don't generally associate it with the head or scalp, but the itching, burning scalp, rash or pimples on the scalp could very well be caused by a fungus, requiring antifungal shampoo to provide well needed relief to the symptoms.

    Here is my site hair products

    SvarSlet
  16. Step Three Coat your hair Comb your hair into small sections.
    Before you apply heated gadgets onto your hair, protect your hair with heat protectant sprays and also
    serums. These can be expressed in a number of
    ways: straight hair, slightly wavy hair, or curly hair.

    Khas (Vetiveria Ziziniodis):- used as an effective hair restorer.

    * Lavender Oil — prevents further hair loss and improves
    the health and quality of the hair.

    my page :: click here

    SvarSlet
  17. If one innocently applies an insufficient amount of sealer on a very porous concrete material, the said material may not be effective at all.
    Another benefit of rubber mulch versus typical mulch is
    its lifespan. It is advantageous for the customer to compare the prices for an additional dumpster rental from the normal waste removal company against an offer made by
    a collector that will place a dumpster for a one-time pickup.

    SvarSlet
  18. Wash your curly hair at the very least two days in a week.

    Habits die hard and whatever your regime has been
    in the past, you do need to have a good look around at what is
    on offer for different hair types and textures. Generally, these products are more
    expensive than their watered-down counterparts, but you can
    find a few affordable pure silicone hair products
    (see below).

    SvarSlet

Ordet er dit.