18. november 2011

Sushi kursus

Efter fordøjelsen af Cupcake kurset er Salli og jeg klar til nye åbenbaringer.

I dag skal vi derfor på sushi kursus - og vi glæder os allerede helt vildt.

Sushi er vel egentlig ikke noget, som de fleste bare falder før ved første mundfuld. Det var det i hvert tilfælde ikke her. Jeg var inviteret til min tidligere chefs 40 års fødselsdag, som foregik på en fin sushi bar i KBH. Det var omkring år 96, tror jeg, og ingen af os kendte rigtigt til de underlige stykker ris med omklamret fiskeskind og tang. En af de deltagende damer havde så lidt kendskab, at hun snuppede en wasabi kugle i én mundfuld - den var ellers beregnet på at skulle opløses i soyaen og derefter bruges som forsigtigt dyp.

Jo det første møde med sushi var nok ligesom det første møde med oliven. Smagsorganerne skulle lige vænne sig til det. Men så indtraf lykkerusen også.

Jeg må med skam bekende, at jeg - har hørt - men ikke ved, hvad ting som Uramaki, Hosomaki og Nigiri er for nogle størrelser. Men det ved jeg nok i aften.

Er du til sushi, så vil jeg give dig et tip: I Middelfart ligger den meget populære sushibar Aiko Sushi med rigtig dygtige folk bag roret. Her kan du se,hvem der står bag, og bagefter tror jeg på, at du tør kigge på menukortet også.

16 kommentarer:

  1. Jeps laver suski når tiden er der for ja det kræver tid at forbrede ris osv, men når alt er kalrt tager det så ikke så længe...
    ´Jeg er selvlært ved at læse 3-4 gode sushi bøger også forhøre mig hos den lokal sushi bar...
    håber I hyggede jer..
    mvh Tine

    SvarSlet
  2. Det bliver spændende med jeres sushi-kursus! Jeg har én gang været på sushi-restaurant, i Grønnegade i København, og de havde heldigvis også vegetar-sushi. Jeg spiser ikke fisk, men i vegetarudgaven var det meget, meget lækkert. Håber du fortæller lidt om dagens oplevelser :-)

    SvarSlet
  3. God fornøjelse, det bliver helt sikkert godt. Jeg har kun prøvet nogle af de simple udgaver :-) Skønt smager det.

    SvarSlet
  4. Tine: Vi har skam ikke været med endnu - det er først i aften :) Kunne godt forestille mig, at det tog sin tid.
    Madame: Jo, jeg skal nok fortælle:)Det er rigtigt - fisk har du endnu ikke lært at holde af dit skarn ;)
    Margith: Gud er det både simple og avancerede udgaver ? Det er vist godt, at jeg får noget mere viden puttet i hovedet.

    SvarSlet
  5. Rigtig god fornøjelse !

    Det er ikke noget for mig.. Synes det ser vældig pænt ud...... Har også været ved at prøve et par gange.. Men nej...

    Det tiltaler mig på en eller anden måde bare ikke !hihihi

    God weekend
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  6. Sjovt med det der sushi - synes det ser virkelig lækkert ud, men smagen skuffer mig altid...

    Mht. til de planlagte indlæg, så gør du flg.:

    Når du laver et indlæg, kan du istedet for at trykke på "Udgiv indlæg" trykke på "Valgmuligheder for indlæg" (til venstre lige under den kasse, du har lavet dit indlæg i). Derefter kigger du i højre side, hvor der står "Indlægsdato og tidspunkt" - der kan du vælge mellem "Automatisk" eller "Planlagt til". Skriv lige hvis det ikke giver mening :-)

    SvarSlet
  7. Marianne: Ved at prøve... ? Du skal prøve det flere gange :)
    Bettina: Jeg printer din brugsanvisning ud næste gang og har den ved siden af. Så kan jeg bedre følge med. Men er måske lidt bekymret over, at det også kan gå galt.
    Jeg tror egentlig også, at sushi i mange år bare var en klump ris med en bismag af fisk... hvis man var heldig. Men så pludselig en dag skete der et eller andet med mig. Der går ikke en dag, uden at jeg længes efter sushi. Ligesom da man var gravid og skulle have pommes hele tiden med salatmayo :)

    SvarSlet
  8. Jeg tænker, at det gik galt fordi jeg var inde og efterredigere 2 gange og har sikkert trykket på for mange knapper ;-). Ellers har jeg ikke oplevet problemer med det før. Jøsses... er du så vild med det stads hahha :-)

    SvarSlet
  9. Hvor ER I altså bare friske! I tager lige det ene kursus efter det andet. Er bare lidt misundelig.. ;-) Bare det var mig der havde tid og fået meldt mig til de kurser. Jeg håber I får masser af inspiration og nogle hyggelige timer :-)

    SvarSlet
  10. BH: Ok sådan. Det var perfektionisten, som kom op i dig. Og ja til andet spørgsmål/konstatering - og i dag er abstinenserne da helt vilde ;)
    Skt. Helena: Nu er det også slut lige for nu. Men det kan klart anbefales at få en øjenåbner indenfor et nyt felt. Det er både sjovt, oplivende, oplysende og derfor ikke så dyrt, som man umiddelbart kunne synes.

    SvarSlet
  11. Der skal bestemt en tilvænning til, men som med så mange andre ting, som man først har modvilje i mod, vender de fleste totalt på tallerkenen. Sådan har jeg det også. Lige nu løber mine tænder i vand :-)

    Ha´en god søndag
    Birgitte

    SvarSlet
  12. If you experience some emotional or physical problems in your
    life it can soon be seen in the condition of your hair, using natural
    and organic products aids in the recovery of your hair.
    Since these goods are made from plant extracts, seed oils and hair only twice in a week.

    Both brands are popular in known hair salons and
    spas.

    Here is my webpage - hair products

    SvarSlet
  13. Deciding to buy online can result in a huge cost savings while providing you
    the best options for your hair care needs today.

    Likewise, using imported shampoos and conditioners from a tropical country
    when your climate is cold and temperate is not such a good idea.
    When one thinks of fungus, they don't generally associate it with the head or scalp, but the itching, burning scalp, rash or pimples on the scalp could very well be caused by a fungus, requiring antifungal shampoo to provide well needed relief to the symptoms.

    My blog ... hair products

    SvarSlet
  14. It is widespread thing to encounter some
    sorts of illnesses within our life, but the factor
    is it really is uncommon to meet the proper treatment as soon as.
    Predominantly the computer software will endeavor to lure
    you into paying for non-existent software program
    to clear away the viruses that are infecting your Computer.
    Yeast Infection No More Book By Linda Allen is a 150 page downloadable
    e-book, jam-packed with the whole set of blueprint all-natural yeast infection treatment solutions,
    distinctive highly effective methods as well as the step by step
    holistic yeast infection process. Michael has done his stint and it should be left to rest.
    o - Focus on the optometry practice (no ambition to supply a retail eyewear answer).



    Here is my website; Clayborn

    SvarSlet
  15. Whether you are searching for specialty styling products or specific Loreal hair products,
    you are sure to find what you need. Habits die hard
    and whatever your regime has been in the past, you do need to have a good look around at
    what is on offer for different hair types and textures.

    It has been proved that products which contain vitamins will strengthen your hair.

    SvarSlet
  16. It currently has less than a 2% refund rate which
    means for every 100 people only 2 people request
    a refund. If so, taking steps like trying to
    prevent further injury or loss of blood
    are the most important thing you can do. It is also possible that if CLASS recipients are eventually enrolled in AHCCCS
    (Arizona's Medicaid program), AHCCCS will benefit financially by receiving a share of the cash payment made by the CLASS program. The fourth chair of the Fine Group is a rotating chair filled by Jimmy Gaudreau (veteran of The Country Gentlemen, J. These lenses are employed for the duration of get in touch with fittings and dispensed to the sufferers free of charge of cost.

    Visit my weblog - Hippo

    SvarSlet

Ordet er dit.