22. august 2011

Trendsætteri. Vol. 2.

Vil du se de sidste nye trends fra Formland messen i weekenden ?

 så kører vi:

Über-pinkisch klokværk fra Present time. I love it og fortryder sådan nu, at jeg smed mit barndoms kukkeur ud for 5 år siden.

Fede puder/ pufs (hvad hedder en puf i flertal ? ) fra Dyberg-larsen. Den gik rent ind hos Salli, som for anden gang var med på messen.

Mere sjov end smuk... eller hva´?
Genbrugsdør, hvor man fristes til at sige:"Smid den dog langt langt langt væk, hvis du endelig har fået muligheden for at udskifte den."
 Rund stol af sammenrullet bølgepap. Her må ikke spildes !!

Og en stor kakkelvæg. Her kender jeg "nogen", som går helt i selvsving.

Fin, fin pink lampe. Must have.

Og til slut - det levende værksted med hjemmelavede bolcher, som smagte skønt, varmt, sødt og syrligt.
Hitter altid, hvad enten man er til piberørs nisser ( ja det var der faktisk !! ), lysegule armbåndsure på størrelse med tekopper eller møbler med så stramme linjer, at man knap tør bruge dem.

15 kommentarer:

  1. Nåede desværre ikke derud. Bor eller meget tæt på.

    SvarSlet
  2. Sjove ting og sager. Jeg kender udemærket det med at smide noget ud, som ikke skulle have været ud - jeg savner min blå uldne matrosanorak købt i Flipmachine i 1982. Den ville have været suveræn i haven og jeg er slet ikke vokset fra den, som jeg troede :-)

    I øvrigt bruger vi også en gammel dør som ekstra bord - dog uden dørhåndtag :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  3. Skønt kukkeur. Ikke lige mig, men jeg kender en som vil elske det ;-)
    Kuffertpuderne er bare skønne.

    SvarSlet
  4. Har to kukure liggende...måske man sku'???

    SvarSlet
  5. Sjove sager du viser! Skærmen på den lyserøde struds kunne jeg godt bruge. Nu. Strudsen er også ok, men jeg har masser af bordlamper. Men gad vidst hvor man kan få fingre i de viste ting?

    SvarSlet
  6. Jeg kan generelt ikke lide efterligninger af gamle ting - det skal selvfølgelig være det originale! ;-) - men der er sikkert mange købere til disse ting. "Kakkelvæggen" er dog et godt påfund! :-)

    SvarSlet
  7. Sikke nogle skønne ideer! Fx en puf, der ligner en kuffert, og kuk-ur i skrigende pink :-) Egentlig burde man aldrig smide noget ud, der kan genopstå i ny udgave! Det kræver bare en stor lade ...

    SvarSlet
  8. Diy: Der kommer sikkert en ny omgang.

    Birgitte: Jeg håber, at det er en pænere dør end denne... ellers har jeg nok lige fornærmet dig ;)

    Ina:Der er noget for enhver :)

    Nette: Jeg ledte lidt og fandt strudselampen hos Nordhjem.dk... men vær forberedt på, at den ikke er helt gratis :)

    Marlene: Hvis man bare overdriver lidt, så man ikke prøver at få fake ting til at ligne originale, så synes jeg bare, at det er sjovt. Men jeg forstår godt, hvad du mener også.

    Madame: Ja og hvem har det ? Og for de fleste tings vedkommende, så kommer de aldrig i brug igen alligevel.

    SvarSlet
  9. Ja, du har ret - så ser det ikke grimt ud. Jeg tænker mere på alle de nye ("gamle") ting, man kan købe i dag. Bl.a. "slidte" møbler. Jeg elsker slidte møbler, men det skal være naturligt slid ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  10. Lavendel: Ja, hvorfor ikke. Hvis du ikke er modig nok, kan det ene jo bare blive hvidt.

    SvarSlet
  11. Tak for svar. Jeg har lige kigget på deres hjemmeside og fandt selve bordlampen, men de havde tilsyneladende ikke den skærm, du viste. Oh well.... Har en gammel sølvbordlampe, som skal have ny skærm. Og jeg er kræsen :-)

    SvarSlet
  12. Nette: Du kan bare spørge dem... måske kan de få den hjem til dig.

    SvarSlet
  13. Hej - jeg var også på Annette Eckmanns workshop/stand og det var meget inspirerende... og fine fotos :-9

    SvarSlet
  14. Tina: Ja, der kunne vi vist godt have flyttet ind :)

    SvarSlet
  15. De pufs der er fpr fede, de måtte gerne bo hos mig. Tak for billederne.

    SvarSlet

Ordet er dit.