14. juni 2011

Ups !!

Jeg er kommet i Rosenalderen.

Lige pludselig og på et slag. Så nu skal der findes nogle steder i haven, hvor jeg kan undvære noget plads til disse vidunderlige skabninger. F.eks. her, hvor den gamle bambus har stået død nogle år.

Jeg får vrikket nogle pindestykker fri, og en humlebi holder mig ved selskab. Den er jeg ikke bange for, for den er så godmodig. Spaden hentes, og opgravningen af den gamle bambus begynder.

Havde man dog bare lidt dynamit..... Humlebien har fået selskab af 2 kammerater, og vi hygger os alle 4 midt i sommervarmen. Faktisk hygger vi os så meget, at Henrik kommer til og hjælper med nogle ordentlige mandfolkestik med spaden, og 3-4 nye humlebier kommer til.

UPS !!

Henrik er pludselig kommet til at grave et humlebi-bo op, og humlebier på larvestadie, unger med endnu halvvåde dun og ældre humlebier vælter rundt i et sandt virvar.

Undskyld. Det var ikke meningen.

Nu er hullet til Rosen desværre gravet, og jeg lover, at I må bo lige ved siden af, så længe I vil.

8 kommentarer:

  1. Hov det var ikke så godt men mon ikke de får lavet et nyt bo...Jeg er blevet bidt af en humlebi det gør eddername naller skulle jeg hilse og sige..;-D håber du får en flot rose ud af det..

    SvarSlet
  2. Det var synd, men jeg håber, de kan nå at lave et nyt bo og få masser af humlebi-børn på vingerne. Jeg vidste ikke, de bor i jorden. Nu bliver du jo næsten nødt til at vise os din nye rose, når den blomstrer :-)

    SvarSlet
  3. Rejen: Jo de har arbejdet som bæster siden hugget og er ved at være genetablerede. Men stadig er der mange humlebier, som fortvivlet ( eller tillægger jeg dem bare egenskaber ? )graver i jorden rundt omkring. Der skal nok være en del begravede efter dette kæmpe jordskælv. Henrik har også fortalt, at sådan en humlebi bare bider og bider og bider og.... Men indtil jeg har prøvet dette, er jeg ikke bange for dem.
    Madame: Ja det var simpelthen så synd. Jeg vidste heller ikke, at de byggede i jorden. Vi har 2-3 andre humlebi-boer rundt omkring på grunden. Men her er de alle bygget oppe over hovedhøjde. Jeg skal nok vise rosen frem, når den står i fuldt flor.

    SvarSlet
  4. Anede heller ikke at de boede i jorden...iøvrigt en sjov og underholdende måde at beskrive akten på :-)

    SvarSlet
  5. Bettina: Nej pas på, hvor du planter dig næste gang. :)

    SvarSlet
  6. Hi! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out.
    I'm definitely enjoying the information. I'm book-marking and will be
    tweeting this to my followers! Superb blog and fantastic design.


    My site :: quickest cash advance

    SvarSlet
  7. I'm curious to find out what blog system you are using? I'm
    experiencing some minor security issues with my latest blog and I'd like to find something more risk-free. Do you have any suggestions?

    Stop by my web site toe nail fungus treatments

    SvarSlet
  8. I'm not sure why but this web site is loading very slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I'll check back later on and see if the problem still exists.


    Also visit my webpage cleaning service

    SvarSlet

Ordet er dit.